صبح امروز وبمنظوربازديد ازطرح ها وبررسي مسائل ومشكلات حوزه شهرسازي ومعماري استان خراسان جنوبي  خانم دكتر  فرزانه صادق مالواجرد معاونت محترم شهرسازي ومعماري وزارت راه وشهرسازي بهمراه خانم دكتر داوودپور عضو هيات مديره شركت عمران شهرهاي جديد كشوروارد فرودگاه بين المللي بيرجند شدند ومورداستقبال مسئولين استاني قرارگرفتند.

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رساني راه وشهرسازي خراسان جنوبي، خانم دكترفرزانه صادق مالواجرد معاونت شهرسازي ومعماري وزارت راه وشهرسازي وهيات همراه دراولين برنامه خود درسفر به استان خراسان جنوبي ازپروژه احداث شهرجديددرمحمد شهر بيرجند بازديدنمودندتا تصميمات لازم و نهايي را دراينخصوص اتخاذ نمايند.

معاونت شهرسازي و معماري وزارت راه وشهرسازي درادامه سفرخودبه استان خراسان جنوبي ازكاروانسراي بوم گردي درحال احداث فاطميه درحاشيه محمد شهر ودرشهر خوسف ، طرح هاي ويژه وبافت تاريخي شهرهاي بشرويه وفردوس بازديد وازنزديك درجريان آخرين وضعيت اين طرح هاقرارگرفتند.

ايشان بهمراه هيات همراه درجلسه اي كه درمحل استانداري خراسان جنوبي وباحضور استاندار،معاونت هماهنگي امورعمراني،فرماندار ،شهردار ،مديركل وهمكاران معاونت شهرسازي ومعماري اداره كل راه وشهرسازي خراسان جنوبي برگزار گرديد حضور يافتند ودرخصوص طرح هاي مورد بازديد تصميمات لازم اتخاذ گرديد.

دكتر فرزانه صادق مالواجرددراين جلسه درباره موضوع ايجاد شهر جديد محمدشهر گفت:به لحاظ كمك به شكل گيري وايجاد محمد شهر نبايد به چشم سرريز جمعيت به آن نگريست بلكه بايد به مسائلي چون ايجاد اشتغال و سكونت،فرآوري محصولات كشاورزي وقطب توليد كشاورزي ومواردي ازاين دست اشاره نمود لذا بايد مساحت آن با مطالعات دقيق تعيين گردد ودرصورت رفع مشكلات حقوقي مانع ديگري نخواهد بود.

وي درخصوص مشكل شهرك فرهنگيان بيرجندنيز اظهارداشت:اتفاقي كه رخ داده در هيچ دانشگاهي درسطح كشور انجام نشده ونگراني ما از تخلف بارزي است كه صورت گرفته است.لذا دراينخصوص به هيچ عنوان نمي توان ورود كرد ضمن اينكه اولويت داراي اهميتي براي انجام اين امر وجود نداردوخريد وفروش اين اراضي مشكلات و تبعات حقوقي بدنبال دارد.

معاون شهرسازي ومعماري وزارت راه وشهرسازي همچنين درخصوص اراضي 450 هكتاري پادگان 04 بيرجند گفت:دراين اراضي بايد يك طرح يكپارچه و كارشناسي شده تهيه شود ونبايد صرفا مسكوني باشدو كاربري هاي ديگر نيز لحاظ گردد.

وي درخصوص طرح شهر طبس نيز افزود:پيشنهاد ارائه شده كارشناسي شده نيست لذا ميبايست طرح توجيهي آن تهيه شود وتفاهم نامه اي با سازمان ملي زمين ومسكن نيز منعقد گردد.ايشان درباره مشكل حفره درشهر بشرويه بااعلام اينكه باافزايش محدوده شهر موافق نيستند افزود:افزايش محدوده شهر آسيب جدي به بافت هاي فرسوده شهري وارد مي كند.بنابراين بهتر است اراضي با مالكيت خصوصي وشخصي خريداري گردد.



م️ديركل راه وشهرسازي خراسان جنوبي درنشست خبري اعلام كرد:اختصاص تسهیلات 50 تا 80 میلیون تومانی برای ساخت خانه در محله های فرسوده شهري

تسهیلات 50 تا 80 میلیون تومانی برای ساخت خانه در محله های بازآفرینی شهری خراسان جنوبی به متقاضیان پرداخت می شود.

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رساني راه وشهرسازي خراسان جنوبي مهندس مهدي جعفري در نشست خبری گفت : این تسهیلات در بیرجند برای مردم 60 میلیون تومان و برای انبوه سازان 80 میلیون تومان تعیین شده است.
وی افزود: همچنین این تسهیلات در سایر شهرستانها برای مردم 50 میلیون تومان و انبوه سازان 70 میلیون تومان است.
م️ديركل راه وشهرسازي خراسان جنوبي  با اشاره به اینکه هزارو 762 واحد مسکونی در این محلات ساخته خواهد شد گفت: این واحد های مسکونی در شهرستانهای بیرجند ، نهبندان ، قاین ، سرایان ، فردوس و بشرویه که بافت فرسوده مصوب دارندساخته می شود.
ويافزود: اگر ساخت و ساز با فناوری های جدید وصرفه جویی انرژی انجام شود 20 میلیون تومان به سقف وام ها افزوده خواهد شد.
وی احداث کتابخانه ، خانه محله ، مدرسه ، سالن ورزشی ، آسفالت و روشنایی معابر ، ترمیم شبکه های آب و فاضلاب و طرح های توانمند سازی به منظور ایجاد اشتغال راازجمله اقدامات زیر بنایی برشمرد.

 



عصر امروز ، باند دوم محور اسدیه ـ بیرجند به طول ۱۶ کیلومتر با حضور نبيان معاون وزير راه و شهر سازي و رئيس سازمان ملي زمين و مسکن‌ ، معاون توسعه منابع استانداري خراسان جنوبي و جمعي از مسئولان استاني و شهرستاني افتتاح شد.
 عمليات اجرايي اين طرح از سال ۹۲ آغاز شده و با اعتبار ۳۰ ميليار تومان به اتمام رسيد؛ احداث ۳۸ پل احداثي، ۱۰ پل تعريضي و اجراي دور برگردن‌هاي لازم از مشخصات فني اين پروژه است که اعتبار آن از محل اعتبارات ملي تامين شده و در فاز دوم دو بانده کردن اين محور تا منصورآباد نيز مدنظر قرار دارد.
گفتنی است ؛ تابلو و تجهیزات ایمني لازم در اين محور نصب شده که با بهره برداري از آن بيش از ۵۳ هزار نفر از مزاياي آن بهره‌مند شدند.



افتتاح  17 کیلومتر از باندهای دوم جاده ترانزیتی نهبندان - شوسف

17 کیلومتر از باند های دوم جاده ترانزیتی نهبندان - شوسف و سربیشه با حضور مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

برای این باندهای دوم که روزانه صدها خودروی ترانزیتی از آن عبور می کنند 34 میلیارد تومان هزینه شده است.همچنین با حضور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی 17 کیلومتر از باندهای دوم جاده نهبندان – شوسف  با اعتبار61 میلیارد تومان آغاز شد .

عملیات خاک ریزی این مسیر تا تیر امسال و آسفالت و دوبانده شدن تا 36 ماه آینده به اتمام می رسد.

جاده نهبندان - سربیشه 129 کیلومتر دارد که هم اکنون 17 کیلومتر آن دوبانده است.



با حضور وزیر راه وشهرسازی در استان خراسان جنوبی صورت گرفت
بهره‌برداری از 124 کیلومتر بزرگراه/ آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن جزین- فردوس
معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خراسانی جنوبی خبر داد: با حضور وزیر راه و شهرسازی 124کیلومتر از گلوگاه‌های ترافیکی کریدور جنوب-شمال در شرق کشور به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی راه‌آهن جزین- فردوس به طول 71 کیلومتر آغاز شد.
خیراله خادمی صبح امروز به همراه وزیر راه و شهرسازی  به استان خراسان جنوبی سفر کرد و از  افتتاح 124 کیلومتر بزرگراه و گلوگاه ترافیکی کریدور جنوب- شمال در شرق کشور و آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن جزین- فردوس خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت کریدور جنوب به شمال شرق کشور گفت: این کریدور از بندر شهید رجایی چابهار به سمت ایرانشهر- زاهدان- بیرجند- مشهد ادامه می‌یابد که به عنوان مسیر ترانزیت کالا به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و افغانستان از اهمیت خاصی برخوردار است.
خادمی ادامه داد: تکمیل این کریدور همچنین نقش اساسی در افزایش ایمنی و سهولت تردد زوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) ایفا می‌کند.
وی طول این کریدور را 1567 کیلومتر اعلام کرد و افزود: از این میزان تاکنون 528 کیلومتر به بزرگراه تبدیل شده است و امروز شاهد بهره‌برداری از 124 کیلومتر دیگر از شریان‌های مهم این محور  با اعتباری معادل 2 هزار و 440 میلیارد ریال هستیم.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه اظهار داشت: باند دوم مسیر میدان فرودگاه- بیرجند- زاهدان به طول 251 کیلومتر یکی از این پروژه‌ها است که 70 کیلومتر آن در گذشته زیرعبور ترافیک قرار گرفته  و امروز  17 کیلومتر دیگر آن با اعتبار 340 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
وی یادآور شد: باند دوم بیرجند- قائن و دیهوک- خوشاب به طول 42 کیلومتر با اعتبار 860 میلیارد ریال، باند دوم سه راهی روم- آبریز- سرایان- فردوس به طول 12 کیلومتر با اعتبار 240 میلیارد ریال، باند دوم اسدیه- بیرجند به طول 16 کیلومتر با اعتبار 300 میلیارد ریال و باند دوم طبس- یزد به طول 6 کیلومتر و اعتبار 100 میلیارد ریال بخش‌های دیگری از این کریدور هستند که امروز زیر عبور ترافیک قرار گرفتند.
آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن جزین- فردوس
 معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن  جزین- فردوس به طول 71 کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت:‌ در راستای توسعه شبکه ریلی کشور و بهره‌مندی مناطق محروم از مزایای راه‌آهن، طرح اتصال شهرستان فردوس به شبکه سراسری خط‌آهن کشور در برنامه‌های شرکت ساخت وتوسعه قرار گرفت.
خادمی افزود: راه‌آهن جزین- فردوس علاوه بر توسعه و پیشرفت منطقه، در آینده نزدیک با اتصال به منطقه ویژه اقتصادی فردوس در گسترس مبادلات تجاری در منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: این مسیر ریلی از ایستگاه جزین در محور مشهد- بافق منشعب شده و در منطقه‌ای نسبتا کم عارضه و هموار به طرف شهر فردوس پیش می‌رود. این خط‌آهن از جاده‌های روستایی و مزارع به صورت روگذر عبور می‌کند و دو ایستگاه فرعی برای آن در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه اعتبار مورد نیاز برای این خط‌آهن را 1010 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: به منظور احداث این مسیر ریلی حدود 3 میلیون و 657 هزار متر مکعب خاکبرداری، 3 میلیون و 500 هزار مترکعب خاکریزی صورت می‌گیرد و 750 هزار و 274 کیلوگرم آرماتور بندی، 34 هزار و 385 متر مکعب بتن درجا و پیش ساخته و 158 هزار و 400 متر مربع آسفالت در آن به کار می‌رود.
خادمی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود  این مسیر ریلی قابلیت جا‌به‌جایی سالانه 138 هزار نفر مسافر و 515 هزار تن بار  را دارا باشد. 

 


بازدید امروز285
بازدید دیروز363
بازدید هفته285
بازدید کل270715