مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبي از روند افزایش قربانیان جاده ای خراسان جنوبی بعد از سه سال که روند کاهشی طی کرده بود ابراز نگرانی کرد و بیشترین آن را مربوط به دو محور بیرجند- قاین و بجستان- ديهوك- راور دانست که جزو قطعات کریدور شمال- جنوب است.

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رساني راه وشهرسازي خراسان جنوبي، مهندس مهدی جعفری دراولين جلسه كميسيون اجرايي مديريت ايمني حمل ونقل درسالجاري سطح سرویس در این محورها را در رده محورهایی اعلام کرد که ترافیک در آن به حد اشباع رسیده و ضروری است باند دوم این محورها هر چه سریع تر به سرانجام برسد تا از تعداد تصادف ها نیز کاسته شود.

مديركل راه وشهرسازي خراسان جنوبي به مشکل مالی شدید پیمانکاران این محورها نیز اشاره کرد و این موضوع را متذکر شد با این که تصادف ها در دو محور اصلی کمتر از نیم درصد است اما قربانیان آن خیلی بالاست. وی افزود: دیدارهایی را هم همراه با مسئولان ارشد استان با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزارت در مورد این محورها و اهمیت اجرای سریع باند دوم آن داشته ايم و از استاندار محترم و نمایندگان درخواست داريم تا پیگیري اجرایی شدن نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در زمینه پرداخت مطالبات پیمانکاران و تخصیص اعتبار صورت گيرد.



يكي ازپروژه هاي مهمي كه اداره كل راه وشهرسازي خراسان جنوبي پيگير تكميل واتمام آن است ونقش مهمي در بهبود اقتصاد استان دارد پروژه احداث محور ميل 78 به فراه افغانستان است.

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رساني راه وشهرسازي خراسان جنوبي، مهندس جعفري بابيان اينكه از 120 کیلومتر این مسیر 60 کیلومترآن آسفالت شده اظهارداشت: خوشبختانه بعد از گذشت پنج سال توقف اين پروژه بدليل عدم تخصيص اعتبار لازم ، سال گذشته عملیات اجرایی 60 کیلومتر باقی مانده نيزآغاز شد که 10 میلیارد تومان اعتبار این پروژه فرامرزی نیز صددر صد تزریق شد.
مديركل راه وشهرسازي خراسان جنوبي افزود:سال قبل حدود 25 کیلومتر زیرسازی محور قلعه کاه به سمت فراه افغانستان از قطعه محور دوم انجام شدو به زودی مناقصه 15 کیلومتر دیگر آن نیز برگزار می شود.
وي افزود: بهسازی و احداث 60 کیلومتر باقی مانده از این محور كه تاثیربسزايي در اقتصاد استان دارد درصورتي كه به سرانجام برسد طول مسير ترانزیت کالا به کشور افغانستان و آسیای میانه حدود 400 کیلومتر کاهش می یابد.وی ادامه داد: این محور شرایط بسیار سختی دارد و برای تردد در همین 60 کیلومتر رانندگان بايد 5 تا 6 ساعت در مسیر باشندکه درسالجاري هم بهسازی و احداث 30 کیلومتر از مسیر در دستور کار اداره كل راه وشهرسازي خراسان جنوبي قرارگرفت .لازم بذكراست این محور 10 میلیارد تومان درسالجاري اعتبار دارد که براساس مناقصه ای که برگزار شد 25 میلیارد تومان فقط هزینه زیرسازی این محور فرامرزی استان است.



به گزارش اداره روابط عمومي راه وشهرسازي خراسان جنوبي، باتصويب كميته امورورزش اداره كل راه وشهرسازي خراسان جنوبي وتقويت روحيه نشاط دربين كاركنان،اردوي يكروزه تفريحي وورزشي باحضوربيش از 200 نفر ازخانواده  بزرگ راه وشهرسازي خراسان جنوبي درمحل اردوگاه هدايت برگزارگرديد.

دراين اردو برنامه هاي مفرحي بين كاركنان وخانواده هاي آنان ازجمله مسابقه دارت وطناب كشي،كوهنوردي و... برگزار گرديد وبه نفرات برتر نيز جوائزي اهداء شد.



مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری اظهار کرد: مجموع مساحت محلات هدف بازآفرینی شهر بیرجند، بیش از ۸۷۴ هکتار است که از این تعداد ۲۲۵ هکتار را سکونت‌گاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهند.

به گزارش اداره روابط عمومي راه وشهرسازي خراسان جنوبي، مهندس جعفري بیان کرد: همچنین از ۸۷۴ هکتار حدود ۲۳۰ هکتار بافت نابسامان میانی، ۴۷ هکتار بافت تاریخی، بیش از ۲۱۹ هکتار روستاهای ادغام‌شده و حدود ۱۵۳ هکتار نیز اراضی ناهمگون است.

مهندس جعفری در زمینه تعداد پروژه‌های مصوب برنامه اجرایی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در خراسان جنوبی در سال ۹۶ و ۹۷، افزود: ۳۱ پروژه در شهر بیرجند، ۶ پروژه در قائن، سه پروژه در فردوس و دو پروژه در شهر سرایان، پنج پروژه در شهرستان بشرویه، یک پروژه در نهبندان و یک پروژه نیز برای شهرستان خوسف است که در مجموع می‌توان گفت پروژه‌های مصوب برنامه اجرایی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در خراسان جنوبی در سال ۹۶ و ۹۷ تعداد ۴۹ پروژه بوده است.



بازدید امروز194
بازدید دیروز311
بازدید هفته505
بازدید کل158053

شعار سال